Delsbo Electric

Our purpose is to drive the transformation to a more sustainable world with a tangible and inspiring experience for tomorrow’s engineers.

The task is to design build and drive a manned electrified rail vehicle. The most energy efficient vehicle wins.

Kontakta oss

Tävlings- och projektledare:

Lars Gustavsson

lars@delsboelectric.se

070 - 229 55 44

Teknisk chef:

Prof. Henrik Rödjegård
henrik@delsboelectric.se
070 - 240 46 89

Delsbo Electric

c/o Dellenbanans Vänner
Stationsgatan 9
824 71 Delsbo
www.delsboelectric.se

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

2020

Purpose

To design build and drive a manned electrified rail vehicle. The most energy efficient vehicle wins.

To drive the transformation to a more sustainable world with a tangible and inspiring experience for tomorrow’s engineers.

Task

Första autonoma
fordonet i Delsbo Electric

Seminarium om framtiden

TEKNIKRESAN 

Vi digitaliserade!

Nytt världsrekord!

Pressmeddelande på svenska >>

Pressmeddelande på engelska >>

Guinness World Records >>

Förbättra flödet under
testkörning och tävling

Med 15 tävlande högskolelag behöver vi en ny avlastningsplats vid starten. 

2021

och framåt

Mer digitalisering så vi når VÄRLDEN live

Till Delsbo Electric 2021 går vi över helt till engelska när vi sänder. 

Barn- och ungdomsverksamhet för Hälsinglands barn

Barnverksamheten 2020 var en prototyp för att växla upp till skolor från hela kommunen och så småningom hela Hälsingland. 

Sociala medier -paket. Färdiga grejer för er att använda 

Ni får filmer, bilder med mera av oss som är anpassade för er som ni kan posta i era kanaler. 

Ni får en halv utvecklingsdag där ni kan vara med och påverka konceptet

Seminarier där vi tar oss an framtiden

Delsbo Electric är en politiskt obunden kanal med fokus på klimat, energi och innovation.

Dataspelet Delsbo Electric

Spelet är en kopia av verkligheten. Du sitta var som helst i världen och köra på vår tävlingssträcka.

Autonom körning med datapunkter och väderdata i realtid

Kommunikation  - rekrytera utländska och svenska lag

Vår målsättning ät 15 högskole- och univeritetslag från Sverige och världen. KTH anmäler sig för första gången  till Delsbo Electric 2021. 

Så här kan Delsbo Electric användas:
HHK testar: 
Eximus IV vs Tesla

Resultatet av jämförelsen blev Eximus IV 0,63 Wh/person-km för Eximus IV och 44,8 Wh/person-km för Tesla. Delsbo Electric är en plattform för att göra roliga grejer och för att berätta det för världen

Ni får en halv utvecklingsdag där ni kan vara med och påverka konceptet

Sociala medier -paket. Färdiga grejer för er att använda 

Ni får filmer, bilder med mera av oss som är anpassade för er som ni kan posta i era kanaler. 

Eximus IV vs Tesla

Autonom körning med datapunkter och väderdata i realtid

Mer digitalisering 
så vi  når  världen 
 live  

Till Delsbo Electric 2021 går vi över helt till engelska när vi sänder. 

Barn- och ungdomsverksamhet för Hälsinglands barn

Barnverksamheten 2020 var en prototyp för att växla upp till skolor från hela kommunen och så småningom hela Hälsingland. 

Seminarier där vi tar oss an framtiden

Delsbo Electric är en politiskt obunden kanal med fokus på klimat, energi och innovation.

Dataspelet Delsbo Electric

Spelet är en kopia av verkligheten. Du sitta var som helst i världen och köra på vår tävlingssträcka.

Förbättra flödet under
testkörning och tävling

Med 15 tävlande högskolelag behöver vi en ny avlastningsplats vid starten. 

Kommunikation  - rekrytera utländska och svenska lag

Vår målsättning ät 15 högskole- och univeritetslag från Sverige och världen. KTH anmäler sig för första gången  till Delsbo Electric 2021. 

2020

Purpose

To design build and drive a manned electrified rail vehicle. The most energy efficient vehicle wins.

To drive the transformation to a more sustainable world with a tangible and inspiring experience for tomorrow’s engineers.

Task

2021 och framåt

Vill ni samarbeta?

Nytt världsrekord!

Pressmeddelande på svenska >>

Pressmeddelande på engelska >>

Guinness World Records >>

Vi digitaliserade!

Oklippt version av sändningen >>