Resultat 2022
Energilogger-data 2022
-


Resultat 2022
1:a plats
Lag: Eximus VI
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,60
2:a plats
Lag: Rail Snail VI
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,17
3:e plats
Lag: Eximus VII
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 1,25
Vinnare av HHK Innovation Award
Lag: Rail Snail VI
Skola: Linköpings universitet
Lag: Rail Snail VI
Skola: Linköpings universitet
Vinnare av priset för bäst genomförda projekt
Nytt världsrekord för persontransport
Lag: Eximus III
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,63
Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2019 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn.
Resultat 2018
1:a plats
Lag: Eximus III
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,63
2:a plats
Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 0,71
3:e plats
Lag: Rail S.N.A.I.L. V.2
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,09
4:e plats (1:a plats i gymnasieklass)
Lag: The Train Shark
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 1,88
5:e plats
Lag: Helios
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,89
Vinnare av HHK Innovation Award
Lag: Levitas
Skola: Chalmers tekniska högskola
Resultat: Den svävade!
Inskrivna i 1 Wh Hall of Fame
Lag: Eximus III
Skola: Högskolan Dalarna
Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Nytt världsrekord för persontransport
Lag: Eximus II
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,73
Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2017 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn.
Resultat 2017
1:a plats
Lag: Eximus II
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,76
2:a plats
Lag: Eximus I
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 0,86
3:e plats
Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,23
4:e plats
Lag: Rail S.N.A.I.L. V.1
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,98
Fullföljde ej
Chalmers tekniska högskola
Kom ej till start
Staffangymnasiet Söderhamn
Nytt världsrekord för persontransport
Lag: Eximus I
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,84
Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2016 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn.
Resultat 2016
1:a plats
Lag: Eximus I
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,94
2:a plats
Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 0,98
3:e plats
Lag: Rail - Räcärs 2
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 1,76
4:e plats
Lag: Elkraftteknik
Skola: Chalmers tekniska högskola
Resultat (Wh/personkm): 3,25
Fullföljde ej
Räil-Räcärs 1, Staffangymnasiet Söderhamn
Kom ej till start
Bromangymnasiet Hudiksvall
Mora gymnasium
Nytt världsrekord för persontransport
Lag: DX-2
Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat (Wh/personkm): 1,26
Resultat 2015
1:a plats
Lag: DX-2
Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat (Wh/personkm): 1,26
2:a plats
Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 2,62
3:e plats
Lag: Rail - Räcärs
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 3,43
4:e plats
Lag:
Skola: S:t Mikaelskolan Mora
Resultat (Wh/personkm): 9,83
Kom ej till start
Bromangymnasiet Hudiksvall - Lag 2
Högskolan i Gävle - Lag 1
Högskolan i Gävle - Lag 2
Staffansgymnasiet Söderhamn - Lag 2
Slottegymnasiet Ljusdal
Resultat 2014
1:a plats
Lag: Hi-tek
Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat (Wh/personkm): 1,71
2:a plats
Lag: DX-1
Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat (Wh/personkm): 1,75
3:e plats
Lag: Rail - Räcärs
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 2,60
4:e plats
Lag: HiGtech
Skola: Högskolan i Gävle
Resultat (Wh/personkm): 2,68
Fullföljde ej
ABB Industrigymnasium, Västerås
Högbergsskolan, Tierp
Kom ej till start
Luleå tekniska universitet
St:Mikaelsskolan, Mora
Resultat 2014
Resultat 2013
1:a plats
Lag: HiGtech
Skola: Högskolan i Gävle
Resultat (Wh/personkm): 2,50
2:a plats
Lag: Hi-tek
Skola: Bromangymnasiet
Resultat (Wh/personkm): 11,8
3:e plats
Lag: PP Mark och Bygg
Skola: Bromangymnasiet
Resultat (Wh/personkm): >14,3
Resultat 2013
Resultat 2012
1:a plats
Lag: Evelina
Skola: Högskolan i Gävle
Resultat (Wh/personkm): 2,40
2:a plats
Lag: Fredrik
Skola: Högskolan i Gävle
Resultat (Wh/personkm): 2,84
Fullföljde ej
Chalmers Universitet
Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat 2012
Resultat 2012
1:a plats
Lag: JV1
Skola: Högskolan i Gävle
Resultat (Wh/personkm): 3,86
2:a plats
Lag: Snålputte
Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat (Wh/personkm): 5,94
Fullföljde ej
Lag: X-akt, Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat: Utsedd till publikens favorit för sin kreativa design.
Resultat 2011
Resultat 2017

Resultat 2018

Resultat 2016

Resultat 2015

Nytt världsrekord för persontransport
Lag: Eximus IV
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,603
Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2019 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn.
Resultat 2019
1:a plats
Lag: Eximus IV
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,63
2:a plats
Lag: Acus V
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,14
3:e plats
Lag: Rail S.N.A.I.L. V.3
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,27
4:e plats
Lag: ECO Delsbo Truncus
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 3.64
Delsbo Electric and an online game of Chinese whispers
For some mysterious reason the news has spread around the world that Eximus is a ”legendary project between Dalarna University and Chalmers Technical University”. What started as a factoid in an article in the US, has now been published in China and Russia. Just for the record: Eximus is a vehicle made in its entirety by Dalarna University.
For the future we would very much like this rumor to come true though – Delsbo Electric loves a good cooperation!
Vinnare av HHK Innovation Award
Lag: Levitas
Skola: Chalmers tekniska högskola
Resultat: Den svävade!
Inskrivna i 1 Wh Hall of Fame
Lag: Eximus IV
Skola: Högskolan Dalarna
Nytt världsrekord för persontransport
Lag: Eximus IV
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,517
Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2020 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn.
Resultat 2020
1:a plats
Lag: Eximus IV
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,65
2:a plats
Lag: Eximus V
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 1,42
3:e plats
Lag: Rail S.N.A.I.L. V.4
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,67
Vinnare av HHK Innovation Award
Lag: Eximus V
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat 2021
1:a plats
Lag: Rail Snail V
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 0,98
2:a plats
Lag: Eximus VI
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 1,07
Diskvalifierade
Lag: Eximus V
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): -
Anledning till diskvalificering: Ett tävlande lag får inte ta mer än 20 minuter på sig för att köra från start till mål. Eximus V överskred gränsen med 9,6 sekunder.
Vinnare av HHK Innovation Award
Lag: Eximus VI
Skola: Högskolan Dalarna
Lag: Rail Snail V
Skola: Linköpings universitet