top of page
Resultat 2022

Energilogger-data 2022

-

Resultat 2022

1:a plats

Lag: Eximus VI

Skola: Högskolan Dalarna

Resultat (Wh/personkm): 0,60


2:a plats
Lag: Rail Snail VI
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,17


3:e plats
Lag: Eximus VII
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 1,25

Vinnare av HHK Innovation Award

Lag: Rail Snail VI
Skola: Linköpings universitet

Lag: Rail Snail VI
Skola: Linköpings universitet

Vinnare av priset för bäst genomförda projekt

Nytt världsrekord för persontransport

Lag: Eximus III

Skola: Högskolan Dalarna

Resultat (Wh/personkm): 0,63

Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2019 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn. 

Resultat 2018

1:a plats
Lag: Eximus III
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,63


2:a plats

Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 0,71


3:e plats

Lag: Rail S.N.A.I.L. V.2
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,09


4:e plats (1:a plats i gymnasieklass)

Lag: The Train Shark
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 1,88

5:e plats

Lag: Helios

Skola: Linköpings universitet

Resultat (Wh/personkm): 1,89

Vinnare av HHK Innovation Award

Lag: Levitas
Skola: Chalmers tekniska högskola
Resultat: Den svävade!

Inskrivna i 1 Wh Hall of Fame

Lag: Eximus III

Skola: Högskolan Dalarna

Lag: Acus

Skola: Luleå tekniska universitet

Nytt världsrekord för persontransport

Lag: Eximus II

Skola: Högskolan Dalarna

Resultat (Wh/personkm): 0,73

Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2017 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn. 

Resultat 2017

1:a plats
Lag: Eximus II
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,76


2:a plats

Lag: Eximus I
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 0,86

3:e plats

Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,23


4:e plats

Lag: Rail S.N.A.I.L. V.1
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,98

Fullföljde ej

Chalmers tekniska högskola

Kom ej till start

Staffangymnasiet Söderhamn

Nytt världsrekord för persontransport

Lag: Eximus I

Skola: Högskolan Dalarna

Resultat (Wh/personkm): 0,84

Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2016 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn. 

Resultat 2016

1:a plats
Lag: Eximus I
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,94

2:a plats

Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 0,98


3:e plats

Lag: Rail - Räcärs 2
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 1,76

4:e plats

Lag: Elkraftteknik
Skola: Chalmers tekniska högskola
Resultat (Wh/personkm): 3,25

Fullföljde ej

Räil-Räcärs 1, Staffangymnasiet Söderhamn 

Kom ej till start

Bromangymnasiet Hudiksvall

Mora gymnasium

Nytt världsrekord för persontransport

Lag: DX-2

Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall

Resultat (Wh/personkm): 1,26

Resultat 2015

1:a plats
Lag: DX-2
Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat (Wh/personkm): 1,26

2:a plats

Lag: Acus
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 2,62


3:e plats

Lag: Rail - Räcärs
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 3,43

4:e plats

Lag:
Skola: S:t Mikaelskolan Mora
Resultat (Wh/personkm): 9,83

Kom ej till start

Bromangymnasiet Hudiksvall - Lag 2

Högskolan i Gävle - Lag 1

Högskolan i Gävle - Lag 2

Staffansgymnasiet Söderhamn - Lag 2

Slottegymnasiet Ljusdal

Resultat 2014

1:a plats
Lag: Hi-tek
Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall
Resultat (Wh/personkm): 1,71

2:a plats

Lag: DX-1

Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall

Resultat (Wh/personkm): 1,75


3:e plats

Lag: Rail - Räcärs
Skola: Staffangymnasiet Söderhamn
Resultat (Wh/personkm): 2,60

4:e plats

Lag: HiGtech
Skola: Högskolan i Gävle
Resultat (Wh/personkm): 2,68

Fullföljde ej

ABB Industrigymnasium, Västerås

Högbergsskolan, Tierp

Kom ej till start

Luleå tekniska universitet

St:Mikaelsskolan, Mora

Resultat 2014

Resultat 2013

1:a plats

Lag: HiGtech

Skola: Högskolan i Gävle

Resultat (Wh/personkm): 2,50

2:a plats

Lag: Hi-tek

Skola: Bromangymnasiet

Resultat (Wh/personkm): 11,8

3:e plats

Lag: PP Mark och Bygg

Skola: Bromangymnasiet

Resultat (Wh/personkm): >14,3

Resultat 2013

Resultat 2012

1:a plats

Lag: Evelina

Skola: Högskolan i Gävle

Resultat (Wh/personkm): 2,40

2:a plats

Lag: Fredrik

Skola: Högskolan i Gävle

Resultat (Wh/personkm): 2,84

Fullföljde ej

Chalmers Universitet

Bromangymnasiet Hudiksvall

Resultat 2012

Resultat 2012

1:a plats

Lag: JV1

Skola: Högskolan i Gävle

Resultat (Wh/personkm): 3,86

2:a plats

Lag: Snålputte

Skola: Bromangymnasiet Hudiksvall

Resultat (Wh/personkm): 5,94

Fullföljde ej

Lag: X-akt, Bromangymnasiet Hudiksvall

Resultat: Utsedd till publikens favorit för sin kreativa design.

Resultat 2011
Resultat 2017
Resultat 2018
Resultat 2016
Resultat 2015

Nytt världsrekord för persontransport

Lag: Eximus IV

Skola: Högskolan Dalarna

Resultat (Wh/personkm): 0,603

Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2019 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn. 

Resultat 2019

1:a plats
Lag: Eximus IV
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,63


2:a plats
Lag: Acus V
Skola: Luleå tekniska universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,14


3:e plats
Lag: Rail S.N.A.I.L. V.3
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,27


4:e plats 
Lag: ECO Delsbo Truncus
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 3.64

Delsbo Electric and an online game of Chinese whispers

For some mysterious reason the news has spread around the world that Eximus is a ”legendary project between Dalarna University and Chalmers Technical University”. What started as a factoid in an article in the US, has now been published in China and Russia. Just for the record: Eximus is a vehicle made in its entirety by Dalarna University.

For the future we would very much like this rumor to come true though – Delsbo Electric loves a good cooperation!

Vinnare av HHK Innovation Award

Lag: Levitas
Skola: Chalmers tekniska högskola
Resultat: Den svävade!

Inskrivna i 1 Wh Hall of Fame

Lag: Eximus IV

Skola: Högskolan Dalarna

Resultat 2020

Energilogger-data 2020

Nytt världsrekord för persontransport

Lag: Eximus IV

Skola: Högskolan Dalarna

Resultat (Wh/personkm): 0,517 

Rekordloppet gjordes efter att Delsbo Electric 2020 avslutats. Körningen gjordes i båda riktningarna av tävlingssträckan för att eliminera vindfaktorn. 

Resultat 2020

1:a plats
Lag: Eximus IV
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 0,65


2:a plats
Lag: Eximus V
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 1,42


3:e plats
Lag: Rail S.N.A.I.L. V.4
Skola: Linköpings universitet
Resultat (Wh/personkm): 1,67

Vinnare av HHK Innovation Award

Lag: Eximus V
Skola: Högskolan Dalarna

Resultat 2021

Energilogger-data 2021

Resultat 2021

1:a plats
Lag: Rail Snail V
Skola: Linköpings universitet

Resultat (Wh/personkm): 0,98


2:a plats
Lag: Eximus VI
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): 1,07


Diskvalifierade
Lag: Eximus V
Skola: Högskolan Dalarna
Resultat (Wh/personkm): -

Anledning till diskvalificering: Ett tävlande lag får inte ta mer än 20 minuter på sig för att köra från start till mål. Eximus V överskred gränsen med 9,6 sekunder.

Vinnare av HHK Innovation Award

Lag: Eximus VI
Skola: Högskolan Dalarna

Lag: Rail Snail V
Skola: Linköpings universitet

Vinnare av priset för bäst genomförda projekt

Our purpose is to drive the transformation to a more sustainable world with a tangible and inspiring experience for tomorrow’s creative minds.

The task is to design build and drive a manned electrified rail vehicle. The most energy efficient vehicle wins.

bottom of page